Hållbara priser
Billiga fraktalternativ
Effektivt sortiment

Vanliga frågor om betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Har du gjort ett köp på vår hemsida göras betalning via Klarna om du handlar i egenskap av privatperson och Billie om du handlar i egenskap av företag/förening.

Medea erbjuder i dagsläget köp via kostnadsfri faktura- och e-faktura med 30 dagars förfallotid. Detta innebär att du måste registera dig som kund för att kunna handla. Vi gör alltid en sedvanlig kreditkontroll via Creditsafe. I det fall du som kund inte möter kriterierna för faktura erbjuder vi aconto betalning som vi då skickar till dig i samband med orderläggningen.

Din faktura skickas i samband med utleveransen av dina varor. Om du har valt att splitta din order skickas fakturan ut i samband med att din order slutlevereras.

Inom kort kommer vi att erbjuda fler betalsätt såsom kortbetalning, direktöverföring via bank och delbetalning.  

Vart vänder jag mig om jag har frågor kring mina betalningar?

Om du har betalt/valt betaltjänst via Klarna eller Billie behöver du vända dig till dem för fakturafrågor. 

Om du har övriga frågor kring din faktura eller dina betalningar kan du vända dig till info@medea.se eller ringa oss på 010-204 1234

Betalning via EDI

Har du ett inköps- eller affärssystem där du kan lägga beställningar via EDI? Kontakta oss så kan vi sätta upp en integration direkt mot era affärssystem för att möjliggöra ännu smidigare inköp.

Inom kort kommer vi att erbjuda PunchOut.